Pytania i odpowiedzi dotyczące Omegas Readera w wersji z 2 suwakami
: poniedziałek 19 mar 2018, 19:03
1) Napisałeś, że zatwierdzić można już w momencie zebrania 50% w jednej z 2 stref.
Czy nadal obowiązuje zasada, że suwaki nie powinny odbiegać od 1,00 więcej niż +/-0,01 i jest to najważniejsza zasada?
Załóżmy, że suwaki ustawią się prawidłowo (odchyłka nie większa od 1,00 niż +/-0,01) - czy warto mimo wszystko jeździć dalej i zapełnić całe strefy czy też biorąc pod uwagę powyższe, powyżej uzbieranych 50% nie będzie aż tak dużej różnicy w dokładności mapy?
Ad.1.
Chodzi o to, że przy zebraniu co najmniej 50% jednej z dwóch stref, przycisk Zatwierdz będzie aktywny i można będzie zatwierdzić nową mapę. Odchyłka dopuszczalna suwaków to 1,00 +/- 0,01.
Oczywiście, należy pozbierać przy pierwszej jeździe na Gazie obydwa pola, najlepiej niemalże w całości je zapełniając. Następnie należy Zatwierdzić suwaki. Przy kolejnej jeździe weryfikacyjnej na Gazie, warto od razu pozbierać więcej pól, aby zobaczyć jak ogólnie wygląda strojenie i przynajmniej ze 2x na pełnym gazie od około 1800 obr do przynajmniej 4500-5000. Po to, żeby zobaczyć jak pracuje reduktor i czy trzyma ciśnienie. Do regulacji decydują tylko te dwie strefy (prostokąty), pozostałe są dla wizualizacji i poglądu. Oczywiście, tak jak napisałem, te pozostałe najlepiej dozbierać podczas jazdy weryfikacyjnej, gdy instalacja jest już wstępnie wyregulowana.
2) Czy jest korzystnie, by ilość punktów zapełniły w miarę równomiernie obie strefy czy też to bez znaczenia i w momencie, gdy nazbiera się 50% a suwaki są blisko 1,00 można zakończyć strojenie i można przyjąć, że mapa jest dobrze zestrojona (załóżmy, że wybraliśmy opcję "Optymalne)?
Ad.2.
Korzystne jest zapełnienie całości tych dwóch prostokątów, ale z obserwacji zauważyłem, że jeżeli każda z tych dwóch stref zapełniona jest w 50%, to wynik (ustawienie suwaków) na 90% jest praktycznie taki sam jak przy zapełnieniu na 100%, przy algorytmie Optymalny. Natomiast przy Szybki zdecydowanie warto pozbierać prawie całość tych stref i wynik powinien być prawie dobry. Można poeksperymentować z Szybkim, pola dosyć szybko się zbierają.
3) Czy "obsługa" programu (chodzi mi o zbieranie punktów podczas jazdy) odbywa się dokładnie tak samo jak w poprzedniej wersji programu czy też należy na coś nowego zwracać uwagę?
Ad.3.
Tak, obsługa, zbieranie itp jest dokładnie taka sama jak w poprzednich wersjach. Doszedł tylko drugi suwak i kilka opcji informacyjnych w postaci ilości zebranych punktów i wybór szybkości zbierania mapek.
4) Czy różnice w algorytmie zbierania polegają jedynie na szybkości zebranych punktów (program "zaokrągla" dane z większą lub mniejszą dokładnością w zależności od wybranej opcji) ale i tak w każdej z opcji obowiązuje zasada, że należy dążyć, by wartości suwaki nie odbiegły od 1,00 więcej niż +/-0,01?
Ad.4.
Trzeba zawsze dążyć do tego, aby suwaki ustawiły się na 1,00 +/-0,01. Algorytm zbierania, to szybkość zapełniania się kwadracików. Czyli ile pomiarów w danym malutkim kwadracików zostanie zebranych, aby kwadracik został zaznaczony odpowiednim kolorem, w zależności na jakim paliwie była jazda.
Czy nadal obowiązuje zasada, że suwaki nie powinny odbiegać od 1,00 więcej niż +/-0,01 i jest to najważniejsza zasada?
Załóżmy, że suwaki ustawią się prawidłowo (odchyłka nie większa od 1,00 niż +/-0,01) - czy warto mimo wszystko jeździć dalej i zapełnić całe strefy czy też biorąc pod uwagę powyższe, powyżej uzbieranych 50% nie będzie aż tak dużej różnicy w dokładności mapy?
Ad.1.
Chodzi o to, że przy zebraniu co najmniej 50% jednej z dwóch stref, przycisk Zatwierdz będzie aktywny i można będzie zatwierdzić nową mapę. Odchyłka dopuszczalna suwaków to 1,00 +/- 0,01.
Oczywiście, należy pozbierać przy pierwszej jeździe na Gazie obydwa pola, najlepiej niemalże w całości je zapełniając. Następnie należy Zatwierdzić suwaki. Przy kolejnej jeździe weryfikacyjnej na Gazie, warto od razu pozbierać więcej pól, aby zobaczyć jak ogólnie wygląda strojenie i przynajmniej ze 2x na pełnym gazie od około 1800 obr do przynajmniej 4500-5000. Po to, żeby zobaczyć jak pracuje reduktor i czy trzyma ciśnienie. Do regulacji decydują tylko te dwie strefy (prostokąty), pozostałe są dla wizualizacji i poglądu. Oczywiście, tak jak napisałem, te pozostałe najlepiej dozbierać podczas jazdy weryfikacyjnej, gdy instalacja jest już wstępnie wyregulowana.
2) Czy jest korzystnie, by ilość punktów zapełniły w miarę równomiernie obie strefy czy też to bez znaczenia i w momencie, gdy nazbiera się 50% a suwaki są blisko 1,00 można zakończyć strojenie i można przyjąć, że mapa jest dobrze zestrojona (załóżmy, że wybraliśmy opcję "Optymalne)?
Ad.2.
Korzystne jest zapełnienie całości tych dwóch prostokątów, ale z obserwacji zauważyłem, że jeżeli każda z tych dwóch stref zapełniona jest w 50%, to wynik (ustawienie suwaków) na 90% jest praktycznie taki sam jak przy zapełnieniu na 100%, przy algorytmie Optymalny. Natomiast przy Szybki zdecydowanie warto pozbierać prawie całość tych stref i wynik powinien być prawie dobry. Można poeksperymentować z Szybkim, pola dosyć szybko się zbierają.
3) Czy "obsługa" programu (chodzi mi o zbieranie punktów podczas jazdy) odbywa się dokładnie tak samo jak w poprzedniej wersji programu czy też należy na coś nowego zwracać uwagę?
Ad.3.
Tak, obsługa, zbieranie itp jest dokładnie taka sama jak w poprzednich wersjach. Doszedł tylko drugi suwak i kilka opcji informacyjnych w postaci ilości zebranych punktów i wybór szybkości zbierania mapek.
4) Czy różnice w algorytmie zbierania polegają jedynie na szybkości zebranych punktów (program "zaokrągla" dane z większą lub mniejszą dokładnością w zależności od wybranej opcji) ale i tak w każdej z opcji obowiązuje zasada, że należy dążyć, by wartości suwaki nie odbiegły od 1,00 więcej niż +/-0,01?
Ad.4.
Trzeba zawsze dążyć do tego, aby suwaki ustawiły się na 1,00 +/-0,01. Algorytm zbierania, to szybkość zapełniania się kwadracików. Czyli ile pomiarów w danym malutkim kwadracików zostanie zebranych, aby kwadracik został zaznaczony odpowiednim kolorem, w zależności na jakim paliwie była jazda.