Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Opisy, instrukcje, informacje o nowych wersjach.
cubik2k
Administrator
Posty: 342
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
A car: Skoda Fabia II
LPG ECU: TECH 324 OBD
Injectors: Dragon Silver
Nozzles: 2.2
Engine volume: 1400
Horse power: 86
Engine code: CGGB
Production date: 2013

Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: cubik2k » czwartek 28 gru 2017, 16:33

W tym temacie można pisać o pomysłach, uwagach, problemach, błędach itp., które nie dotyczą bezpośrednio konkretnej wersji programu. Można pisać i pytać w sprawach dotyczących działania i obsługi programu.

Dolce
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 23:04
Lokalizacja: Polska
A car: Skoda
LPG ECU: Landi Renzo
Injectors: Med
Engine volume: 1600
Horse power: 102
Production date: 2011

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: Dolce » poniedziałek 01 sty 2018, 12:50

Witam.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
To ja mam takie życzenie noworoczne by dodać w programie przy przechodzeniu na gaz, oczywiście jeśli to jest technicznie możliwe, funkcję przełączania wtrysków pojedynczo, z odstępami czasu. Chodzi o to, by program dawał możliwość załączania kolejnych wtrysków z opóźnieniem - by załączenie kolejnego wtrysku odbywało się w zakresie np. od 0,5-5sek (możliwość wyboru czasu opóźnienia załączenia się kolejnego wtrysku przez użytkownika). To z pewnością polepszyłoby jakość przejścia z pb na lpg w momencie, gdy przewody połączeniowe od wtrysków do kolektora są stosunkowo długie. np. tak jak to ma miejsce w oryginalnej instalacji Landi Renzo wykonanej w Skodzie Octavia.
Te szarpnięcia u mnie Pawle najprawdopodobniej są spowodowane właśnie długością w/w przewodów. Nic tu nie pomoże regulacja nakładaniem się wtrysków. Jeśli ją wydłużymy, silnik będzie podnosił obroty, za krótka będzie powodowała szarpnięcia przy zmianach na lpg. Zrobiłem taki "eksperyment": podczas przyspieszania na benzynie przełączyłem auto na gaz. No i chwilowa czkawka, jakby ktoś młotkiem walnął w silnik. Niefajne uczucie. Tego nie da się wyeliminować inaczej, jak poprzez skrócenie kabli od wtrysków do kolektora, jednak nie zawsze jest taka możliwość (lub chęć grzebania w instalacji w celu poprawy "fabryki"). W takiej sytuacji pomogłaby z pewnością funkcja przełączania wtrysków pojedynczo, z odstępami czasu.
Pozdrawiam serdecznie.

Druga propozycja.
Oczywiście nie chciałbym być nachalny, po prostu piszę o swoich odczuciach podczas jazdy na lpg przy sterowaniu Omegasem.
Czy nie lepiej wywalić tabelki: opóźnienie przy przełączaniu na gaz od temperatury reduktora oraz gazu? Po co to komu?
Albo ja czegoś tu nie rozumiem (i wówczas proszę o wyjaśnienie) albo powyższe funkcje są zupełnie niepotrzebne.
Po co komu czekać jeszcze dodatkowo na przełączenie, skoro reduktor/gaz osiągnęły temperaturę "roboczą"?
Według mnie zupełnie wystarczy możliwość wybrania temperatury gazu i tyle, koniec kropka.
Tylko niepotrzebne zaśmiecanie interfejsu programu.
Tak w ogóle to przy pierwszym uruchomieniu Omegasa od razu te tabelki mi się rzuciły w oczy. Wow! Pomyślałem - ale kombajn :)
A tu taki nieprzydatny (według mnie) "przeszkadzacz".

cubik2k
Administrator
Posty: 342
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
A car: Skoda Fabia II
LPG ECU: TECH 324 OBD
Injectors: Dragon Silver
Nozzles: 2.2
Engine volume: 1400
Horse power: 86
Engine code: CGGB
Production date: 2013

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: cubik2k » poniedziałek 01 sty 2018, 23:11

dodać w programie przy przechodzeniu na gaz, funkcję przełączania wtrysków pojedynczo, z odstępami czasu.
Propozycja jak najbardziej zacna ale nie jest to takie proste ze względów technicznych. Dlatego, że jest to uzaleznione od firmware wgranego do sterownika (czyli od programu sterownika). To, co my używamy, czy to program Omegas, czy mój OmegasReader, to są to programy do komunikacji i zmiany konfiguracji sterownika; można by nazwać te programy jako swoisty edytor. Natomiast program wykonawczy to jest właśnie firmware i to od niego zależy, co sterownik może, i w jaki sposób, wykonać.
Taka opcja jest dostępna w sterownikach LRE194, do którego wchodzą firmware od 2.xx w górę (obecnie maksymlanie 4.xx, ale nie wolno ich wgrywać programem 2.16.9.C !!! ). Ty masz starszy sterownik LRE184 i niestety do takiego sterownika nie można wgrać tego nowszego firmware, tylko max 21.0 (to najnowsze FW dla tych starszych steronwików).
O typach sterowników chyba napisałem temat, uzupełnię informację w tamtym temacie o tę sprawę.
Sterowniki 3-4 cyl:
LRE184 to COD. 616264001
LRE194 to COD. 616267000 (popularnie mówi się, że Omegas w wersji z OBD)
szarpnięcia najprawdopodobniej są spowodowane właśnie długością w/w przewodów
Owszem, zbyt długie węzki mogą być mocną przyczyną takiej czkawki, choć może to być też spowodowane zła konfiguracją strategi podczas przyśpieszania. Możesz jeszcze spróbować ustawić opcję Zubożanie/wzbogacanie podczas przyśpieszania przy obrotach do ok. 2000-3000. Ustaw wpierw zubożanie -10% i sprawdź jak się auto zachowuje, a jeżlei nie bezie to, wówczas daj +15%. Trzeba z tym poeksperymentować, nie da się wykalkulować od razu, jakie ustawienie zastosować. Jeżeli ta opcja nie da efektu, t przywróć parametry do stanu początkowego. Wtedy trzeba będzie pomyśleć o skróceniu wężyków.
Czy nie lepiej wywalić tabelki: opóźnienie przy przełączaniu na gaz od temperatury reduktora oraz gazu?
Tabele opóźnień od temperatury gazu i reduktora są tabelami wbudowanymi w sterownik i są elementem strategii przełaczania na gaz w Omegasie. Nie da się ich pominąć. Można jednak oszukać sterownik i mój program pozwala na zastosowanie niższych wartości temperatur niż program Oemgasa. W moim programie ustaw sobie w tej tabeli czasy na przełączanie w każdej kolumnie na np. 10 sekund (nie mniej niż 5sek) i sprawdź działanie. Powinno to spełnić Twoje oczekiwania :) Wartości temperatur nie zmieniaj.

Dolce
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 23:04
Lokalizacja: Polska
A car: Skoda
LPG ECU: Landi Renzo
Injectors: Med
Engine volume: 1600
Horse power: 102
Production date: 2011

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: Dolce » wtorek 02 sty 2018, 11:36

Dziękuję.
Czy do mojego sterownika warto wgrać firmware LRE184 n.2100 (obecnie mam 1600)?
Czemu nie należy ustawiać czasów przełączania na mniej niż 5 sek?

cubik2k
Administrator
Posty: 342
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
A car: Skoda Fabia II
LPG ECU: TECH 324 OBD
Injectors: Dragon Silver
Nozzles: 2.2
Engine volume: 1400
Horse power: 86
Engine code: CGGB
Production date: 2013

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: cubik2k » wtorek 02 sty 2018, 11:49

Możesz wgrac 21.0, ale jest małe ryzyko, że w trakcie programowania, może wystąpić zakłócenie komunikacji. Wtedy postępuj według opisu w jednym z tematów jakie o tym na forum napisałem. Z drugiej strony nie potrafię określić, co daje 21 względem 16. Nie zauważyłem zmian w dostępie do opcji konfiguracyjnych między tymi firmware. Aczkolwiek możesz wgrać, nowsze, to pewnie ma jakieś wewnętrzne ulepszenia. Pamiętaj o zapisaniu aktualnej konfiguracji do plik. Po wgranym nowym FW trzeba wgrać konfiguracje do sterownika.

Czas 5 sek jest korzystny dla ustabilizowania się pracy silnika. Moim zdaniem jest to minimalny czas poniżej którego nie schodziłbym. Optymalnie, z obserwacji, jest około 10 sekund. Eksperymentować możesz, ustaw nawet 0 sek ;) i podziel się spostrzeżeniami ☺

Dolce
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 24 gru 2017, 23:04
Lokalizacja: Polska
A car: Skoda
LPG ECU: Landi Renzo
Injectors: Med
Engine volume: 1600
Horse power: 102
Production date: 2011

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: Dolce » piątek 05 sty 2018, 20:22

Ustawiłem czasy przełączania dla temperatur od 40st wzwyż na 10sek, dla 30st na 15sek, dla 20st na 20sek a dla 10st na 30sek i tak pewnie na razie pozostanie.

cubik2k
Administrator
Posty: 342
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
A car: Skoda Fabia II
LPG ECU: TECH 324 OBD
Injectors: Dragon Silver
Nozzles: 2.2
Engine volume: 1400
Horse power: 86
Engine code: CGGB
Production date: 2013

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: cubik2k » piątek 05 sty 2018, 20:27

Myślę, że to całkiem dobre, bezpieczne ustawienia. Dałbym 10 sekund już nawet od 30*C, przynajmniej na próbę.

Mustava
Posty: 10
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 22:50
Lokalizacja: Płd wlkp
A car: SEAT Ibiza
LPG ECU: Omegas
Injectors: W02
Nozzles: 2,2
Engine volume: 1400
Horse power: 75
Engine code: BKY
Production date: 2005

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: Mustava » sobota 06 sty 2018, 12:58

W programie każdą (prawie) zmianę jakiejś wartości trzeba zatwierdzić Enterem by wprowadzić to do sterownika.
Czy można by na ekranie zastosować jakiś wyróżnik - jakieś pole, kwadracik, ramka wookół wartości czy całego programu, np czerwone gdy nie zatwierdzi się Enterem?
Wiadomo byłoby "optycznie" ze są jakieś zmiany nie wprowadzone do sterownika

cubik2k
Administrator
Posty: 342
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
A car: Skoda Fabia II
LPG ECU: TECH 324 OBD
Injectors: Dragon Silver
Nozzles: 2.2
Engine volume: 1400
Horse power: 86
Engine code: CGGB
Production date: 2013

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: cubik2k » sobota 06 sty 2018, 13:04

Postaram się coś takiego wprowadzić, żeby była informacja wizualna, że wprowadzone (lub nie).

wojtenio
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek 18 gru 2017, 10:03
Lokalizacja: Allenstein
A car: Skoda Octavia II
LPG ECU: Omegas OBD
Injectors: Barracuda
Nozzles: 2.4
Engine volume: 1595
Horse power: 102
Engine code: BSE
Production date: 2012

Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu

Post autor: wojtenio » sobota 06 sty 2018, 14:40

Mam pewna propozycję ale niech się wszyscy odniosą do tego (a w szczególności autor ) no i nie wiem jak to się ma od strony technicznej a mianowicie na zakładce w programie Tabela B+G a konkretnie mapie , by był widoczny ( czy to inny kolor czy jakieś obramowanie lub w jakiś inny sposób ) obszar samego zadanego zakresu zbierania mapy RPM i LOAD ( domyślnie 1500-3600 ).
Było by to ułatwienie przy zbieraniu danych w trakcie jazdy .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości