O programie

Omegas Reader (i jego warianty) to alternatywny program do konfiguracji sterowników LR Omegas oraz holenderskich Eurogas i tzw. "zablokowanych" Omegasów dla Opli. Program współpracuje wyłącznie ze sterownikami 3-4cyl. LRE#184/194 oraz 5-8cyl. LRE#188/198 a także z LR EVO (w ograniczonym zakresie dla FW 10.50 i niższego). Nie współpracuje ze sterownikami tzw. zintegrowanymi z ECU samochodu, czyli z LC02 i LC03. Szczegóły w instrukcji programu.

Instrukcje do programu:
- instrukcja obsługi programu Omegas Reader: INSTRUKCJA v1.11 - aktualizacja 28.09.2019
- pуководство по программе Omegas Reader: руководство Omegas Reader - версия 1.11 - 11.02.2020

Programy udostępniane są w dwóch wersjach:
- odpłatna pełna wersja licencjonowana, zarejestrowana i przypisana do jednego komputera.
- nieodpłatna wersja demonstracyjna dla przetestowania możliwości programu: programy Omegas Reader - DEMO

Omegas Reader, Opel Omegas Reader, Eurogas Reader: v.0.7.5.19 - aktualizacja 16.06.2021
Omegas EVO Reader: v.0.7.4.15
Aktualne pełne wersje programów można pobierać z linków przesłanych w PW.



Licencja

W celu uzyskania licencji i pełnej wersji programu należy:
a) uruchomić program do generowania kluczy rejestracyjnych SIDGEN na komputerze, na którym będzie używany program Omegas Reader (lub jego inne warianty)
b) wybrać z listy odpowiedni program do zarejestrowania i wprowadzić nazwę/nick użytkownika, adres email oraz nazwę komputera (opcjonalnie).
c) po wprowadzeniu danych kliknąć na przycisk "Generuj klucz".
d) wygenerowany plik *.zip przesłać w prywatnej wiadomości na forum omegas-reader.fmcx.pl do użytkownika cubik2k
e) w odpowiedzi zostanie wysłana wiadomość z danymi do płatności a po dokonaniu wpłaty kolejna wiadomość z plikiem licencyjnym i linkiem do pełnej wersji programu.

Nazwa/nick służą do identyfikacji, dla kogo program jest rejestrowany. Adres email posłuży do ewentualnej korespondencji i odesłania klucza licencyjnego programu, nazwa komputera dla ułatwienia użytkownikowi identyfikacji na jaki komputer jest dana licencja.


UWAGA:
W instalacjach, w których jest zamontowany dodatkowy czujnik podciśnienia (np. PS-01), należy zweryfikować podłączenie masy czujnika do masy zasilania sterownika (powinno być: pin 53 dla LRE#184/194 i pin 51 dla LRE#188/198).
Poprawka ta została uwzględniona w aktualizacji instrukcji w opisie podłączenia zewnętrznego czujnika MAP.

Wersje testowe programów nie są już udostępniane i nie jest możliwe uzyskanie do nich klucza rejestracyjnego (wersje testowe to 0.6.x.x i niższe).

Pytania i odpowiedzi dotyczące Omegas Readera w wersji z 2 suwakami

Opisy, instrukcje, informacje o nowych wersjach.
ODPOWIEDZ
cubik2k
Administrator
Posty: 301
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
Auto: Skoda Fabia II
Sterownik: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod silnika: CGGB
Rok produkcji: 2013

Pytania i odpowiedzi dotyczące Omegas Readera w wersji z 2 suwakami

Post autor: cubik2k » poniedziałek 19 mar 2018, 19:03

1) Napisałeś, że zatwierdzić można już w momencie zebrania 50% w jednej z 2 stref.
Czy nadal obowiązuje zasada, że suwaki nie powinny odbiegać od 1,00 więcej niż +/-0,01 i jest to najważniejsza zasada?
Załóżmy, że suwaki ustawią się prawidłowo (odchyłka nie większa od 1,00 niż +/-0,01) - czy warto mimo wszystko jeździć dalej i zapełnić całe strefy czy też biorąc pod uwagę powyższe, powyżej uzbieranych 50% nie będzie aż tak dużej różnicy w dokładności mapy?

Ad.1.
Chodzi o to, że przy zebraniu co najmniej 50% jednej z dwóch stref, przycisk Zatwierdz będzie aktywny i można będzie zatwierdzić nową mapę. Odchyłka dopuszczalna suwaków to 1,00 +/- 0,01.
Oczywiście, należy pozbierać przy pierwszej jeździe na Gazie obydwa pola, najlepiej niemalże w całości je zapełniając. Następnie należy Zatwierdzić suwaki. Przy kolejnej jeździe weryfikacyjnej na Gazie, warto od razu pozbierać więcej pól, aby zobaczyć jak ogólnie wygląda strojenie i przynajmniej ze 2x na pełnym gazie od około 1800 obr do przynajmniej 4500-5000. Po to, żeby zobaczyć jak pracuje reduktor i czy trzyma ciśnienie. Do regulacji decydują tylko te dwie strefy (prostokąty), pozostałe są dla wizualizacji i poglądu. Oczywiście, tak jak napisałem, te pozostałe najlepiej dozbierać podczas jazdy weryfikacyjnej, gdy instalacja jest już wstępnie wyregulowana.


2) Czy jest korzystnie, by ilość punktów zapełniły w miarę równomiernie obie strefy czy też to bez znaczenia i w momencie, gdy nazbiera się 50% a suwaki są blisko 1,00 można zakończyć strojenie i można przyjąć, że mapa jest dobrze zestrojona (załóżmy, że wybraliśmy opcję "Optymalne)?

Ad.2.
Korzystne jest zapełnienie całości tych dwóch prostokątów, ale z obserwacji zauważyłem, że jeżeli każda z tych dwóch stref zapełniona jest w 50%, to wynik (ustawienie suwaków) na 90% jest praktycznie taki sam jak przy zapełnieniu na 100%, przy algorytmie Optymalny. Natomiast przy Szybki zdecydowanie warto pozbierać prawie całość tych stref i wynik powinien być prawie dobry. Można poeksperymentować z Szybkim, pola dosyć szybko się zbierają.


3) Czy "obsługa" programu (chodzi mi o zbieranie punktów podczas jazdy) odbywa się dokładnie tak samo jak w poprzedniej wersji programu czy też należy na coś nowego zwracać uwagę?

Ad.3.
Tak, obsługa, zbieranie itp jest dokładnie taka sama jak w poprzednich wersjach. Doszedł tylko drugi suwak i kilka opcji informacyjnych w postaci ilości zebranych punktów i wybór szybkości zbierania mapek.


4) Czy różnice w algorytmie zbierania polegają jedynie na szybkości zebranych punktów (program "zaokrągla" dane z większą lub mniejszą dokładnością w zależności od wybranej opcji) ale i tak w każdej z opcji obowiązuje zasada, że należy dążyć, by wartości suwaki nie odbiegły od 1,00 więcej niż +/-0,01?

Ad.4.
Trzeba zawsze dążyć do tego, aby suwaki ustawiły się na 1,00 +/-0,01. Algorytm zbierania, to szybkość zapełniania się kwadracików. Czyli ile pomiarów w danym malutkim kwadracików zostanie zebranych, aby kwadracik został zaznaczony odpowiednim kolorem, w zależności na jakim paliwie była jazda.

cubik2k
Administrator
Posty: 301
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
Auto: Skoda Fabia II
Sterownik: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod silnika: CGGB
Rok produkcji: 2013

Re: Pytania i odpowiedzi dotyczące Omegas Readera w wersji z 2 suwakami

Post autor: cubik2k » poniedziałek 19 mar 2018, 20:29

Screenshoty pokazujące wygląd nowej wersji programu, która pojawi się w bliższej niż dalszej przyszłosci:
mark_model_user_19.03.2018_20-25-51_Ustawienia programu.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-51_Ustawienia programu.jpg (288.5 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-25-51_Ustawienia programu.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-51_Ustawienia programu.jpg (288.5 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-25-53_Konfiguracja instalacji.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-53_Konfiguracja instalacji.jpg (518.71 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-25-53_Konfiguracja instalacji.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-53_Konfiguracja instalacji.jpg (518.71 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-25-57_Konfiguracja instalacji.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-57_Konfiguracja instalacji.jpg (492.51 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-25-57_Konfiguracja instalacji.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-25-57_Konfiguracja instalacji.jpg (492.51 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-01_Wtryskiwacze.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-01_Wtryskiwacze.jpg (333.28 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-01_Wtryskiwacze.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-01_Wtryskiwacze.jpg (333.28 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-05_AUTOKALIBRACJA.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-05_AUTOKALIBRACJA.jpg (457.2 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-05_AUTOKALIBRACJA.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-05_AUTOKALIBRACJA.jpg (457.2 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-08_Tabela B + G.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-08_Tabela B + G.jpg (382.26 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-08_Tabela B + G.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-08_Tabela B + G.jpg (382.26 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-13_Kompensacje.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-13_Kompensacje.jpg (344.4 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-13_Kompensacje.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-13_Kompensacje.jpg (344.4 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-15_Mapa K.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-15_Mapa K.jpg (553.78 KiB) Przejrzano 281 razy
mark_model_user_19.03.2018_20-26-15_Mapa K.jpg
mark_model_user_19.03.2018_20-26-15_Mapa K.jpg (553.78 KiB) Przejrzano 281 razy

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość