
Oferta
- licencja na dowolny wariant programu: 99 zł
- modyfikacja pliku konfiguracyjnego pod wybrany typ wtryskiwaczy: 10 zł (AC-W01, AC-W02, AC-W03, Barracuda, Reg-Fast, Dragon, Yeti, Keihin i inne)
O programie Omegas Reader
Jest to alternatywny program do konfiguracji sterowników LR Omegas oraz holenderskich Eurogas i tzw. "zablokowanych" niemieckich Omegasów dla Opli. Program współpracuje wyłącznie ze sterownikami 3-4cyl. LRE#184/194 oraz 5-8cyl. LRE#188/198 a także z LR EVO (w ograniczonym zakresie dla FW 10.50 i niższego). Program nie obsługuje nowszych sterowników zintegrowanych z ECU samochodu, czyli LC02 i LC03. Szczegóły w instrukcji programu.
Instrukcje do programu:
- instrukcja obsługi programu Omegas Reader: INSTRUKCJA v1.11 - aktualizacja 28.09.2019
- pуководство по программе Omegas Reader: руководство Omegas Reader - версия 1.11 - 11.02.2020
Programy udostępniane są w dwóch wersjach:
- odpłatna PEŁNA wersja licencjonowana, zarejestrowana i przypisana do jednego komputera.
- nieodpłatna DEMONSTRACYJNA wersja dla przetestowania możliwości programu działająca na dowolnym komputerze z systemem Windows XP i wyższym.
Aktualizacja 17.04.2022
Omegas Reader, Opel Omegas Reader, Eurogas Reader: v.0.7.6.33
Omegas EVO Reader: v.0.7.4.15
Aktualne pełne wersje programów można będzie pobierać z linków przesyłanych w PW podczas transkacji.
UWAGA:
Przy zakupie większej liczby licencji cena jest zmniejszana. Szczegółowe zasady zakupu kolejnych licencji (np. odnowienie w wyniku zmiany komputera, lub zakup kolejnego wariantu programu) zamieszczone są tutaj.
W celu uzyskania licencji i pełnej wersji programu należy:
a) pobrać DEMO programu, który chcemy przetestować: wersje DEMONSTRACYJNE
b) uruchomić DEMO na komputerze, na którym będzie używany program Omegas Reader (lub jego inne warianty)
c) kliknąć przycisk "Zarejestruj program" i wypełnić formularz zawierający nazwę/nick użytkownika, adres email oraz opcjonalnie nazwę komputera.
d) po wprowadzeniu danych kliknąć na przycisk "Generuj klucz".
e) wygenerowany plik *.zip przesłać w prywatnej wiadomości na forum omegas-reader.fmcx.pl do użytkownika cubik2k
f) w odpowiedzi zostanie wysłana wiadomość z danymi do płatności a po dokonaniu wpłaty kolejna wiadomość z plikiem licencyjnym i linkiem do pełnej wersji programu.
Nazwa/nick służą do identyfikacji, dla kogo program jest rejestrowany. Adres email posłuży do ewentualnej korespondencji i odesłania klucza licencyjnego programu, nazwa komputera dla ułatwienia użytkownikowi identyfikacji dla jakiego komputera jest dana licencja.
UWAGA TECHNICZNA:
W instalacjach, w których jest zamontowany dodatkowy czujnik podciśnienia (np. PS-01), należy zweryfikować podłączenie masy czujnika do masy zasilania sterownika (powinno być: pin 53 dla LRE#184/194 i pin 51 dla LRE#188/198).
Poprawka ta została uwzględniona w aktualizacji instrukcji w opisie podłączenia zewnętrznego czujnika MAP.
Starsze wersje testowe programów nie są już udostępniane i nie jest możliwe uzyskanie do nich klucza rejestracyjnego (wersje testowe to 0.6.x.x i niższe).
- licencja na dowolny wariant programu: 99 zł
- modyfikacja pliku konfiguracyjnego pod wybrany typ wtryskiwaczy: 10 zł (AC-W01, AC-W02, AC-W03, Barracuda, Reg-Fast, Dragon, Yeti, Keihin i inne)
O programie Omegas Reader
Jest to alternatywny program do konfiguracji sterowników LR Omegas oraz holenderskich Eurogas i tzw. "zablokowanych" niemieckich Omegasów dla Opli. Program współpracuje wyłącznie ze sterownikami 3-4cyl. LRE#184/194 oraz 5-8cyl. LRE#188/198 a także z LR EVO (w ograniczonym zakresie dla FW 10.50 i niższego). Program nie obsługuje nowszych sterowników zintegrowanych z ECU samochodu, czyli LC02 i LC03. Szczegóły w instrukcji programu.
Instrukcje do programu:
- instrukcja obsługi programu Omegas Reader: INSTRUKCJA v1.11 - aktualizacja 28.09.2019
- pуководство по программе Omegas Reader: руководство Omegas Reader - версия 1.11 - 11.02.2020
Programy udostępniane są w dwóch wersjach:
- odpłatna PEŁNA wersja licencjonowana, zarejestrowana i przypisana do jednego komputera.
- nieodpłatna DEMONSTRACYJNA wersja dla przetestowania możliwości programu działająca na dowolnym komputerze z systemem Windows XP i wyższym.
Aktualizacja 17.04.2022
Omegas Reader, Opel Omegas Reader, Eurogas Reader: v.0.7.6.33
Omegas EVO Reader: v.0.7.4.15
Aktualne pełne wersje programów można będzie pobierać z linków przesyłanych w PW podczas transkacji.
UWAGA:
Przy zakupie większej liczby licencji cena jest zmniejszana. Szczegółowe zasady zakupu kolejnych licencji (np. odnowienie w wyniku zmiany komputera, lub zakup kolejnego wariantu programu) zamieszczone są tutaj.
W celu uzyskania licencji i pełnej wersji programu należy:
a) pobrać DEMO programu, który chcemy przetestować: wersje DEMONSTRACYJNE
b) uruchomić DEMO na komputerze, na którym będzie używany program Omegas Reader (lub jego inne warianty)
c) kliknąć przycisk "Zarejestruj program" i wypełnić formularz zawierający nazwę/nick użytkownika, adres email oraz opcjonalnie nazwę komputera.
d) po wprowadzeniu danych kliknąć na przycisk "Generuj klucz".
e) wygenerowany plik *.zip przesłać w prywatnej wiadomości na forum omegas-reader.fmcx.pl do użytkownika cubik2k
f) w odpowiedzi zostanie wysłana wiadomość z danymi do płatności a po dokonaniu wpłaty kolejna wiadomość z plikiem licencyjnym i linkiem do pełnej wersji programu.
Nazwa/nick służą do identyfikacji, dla kogo program jest rejestrowany. Adres email posłuży do ewentualnej korespondencji i odesłania klucza licencyjnego programu, nazwa komputera dla ułatwienia użytkownikowi identyfikacji dla jakiego komputera jest dana licencja.
UWAGA TECHNICZNA:
W instalacjach, w których jest zamontowany dodatkowy czujnik podciśnienia (np. PS-01), należy zweryfikować podłączenie masy czujnika do masy zasilania sterownika (powinno być: pin 53 dla LRE#184/194 i pin 51 dla LRE#188/198).
Poprawka ta została uwzględniona w aktualizacji instrukcji w opisie podłączenia zewnętrznego czujnika MAP.
Starsze wersje testowe programów nie są już udostępniane i nie jest możliwe uzyskanie do nich klucza rejestracyjnego (wersje testowe to 0.6.x.x i niższe).
Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
-
- Administrator
- Posty: 308
- Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
- Lokalizacja: Mielec
- A car: Skoda Fabia II
- LPG ECU: TECH 324 OBD
- Injectors: Dragon Silver
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 86
- Engine code: CGGB
- Production date: 2013
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Ten pomysł jest prawie tak stary jak program, nawet przez chwilę była taka opcja, ale usunąłem, ponieważ rysowanie dodatkowej ramki powodowało spowolnienie programu. Potem o tym już nie myslałem, ale jak temat wraca, to pomyślę, jak to zoptymalizowac. W sumie racja, przydałaby się taka ramka pokazująca obowiązkowy obszar do zebrania. Dzięki 

-
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek 16 sty 2018, 21:16
- Lokalizacja: Poznań
- A car: Chevrolet Kalos 1,4 16V
- LPG ECU: LR Omegas 616264001
- Injectors: AC W03
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 94
- Engine code: F14D3
- Production date: 2005
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Nie zauważyłem nigdzie opcji ustawienia typu czujnika temperatury. Mam wkręcony czujnik w reduktor o oporności 4,7kOhm, a z tego co wiem w omegasie jest fabrycznie na wężu wodnym z inną opornością (coś mi ostatnio mignęła wartkość ok 3 kOhm, ale nie mogę tego znaleźć).
-
- Administrator
- Posty: 308
- Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
- Lokalizacja: Mielec
- A car: Skoda Fabia II
- LPG ECU: TECH 324 OBD
- Injectors: Dragon Silver
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 86
- Engine code: CGGB
- Production date: 2013
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Standardowo w Omegasie nie można zmienić typu czujnika temperatury gazu ani reduktora.
W Omegasie oryginalny czujnik temperatury reduktora na wężu wodnym jest zawsze 4k7, chyba, że ktoś zamontuje jakiś inny typ, nie od Omegasa. Wtedy zastosowanie innego niż 4k7 spowoduje błędne odczyty temperatury i złe działanie korekt od temperatury reduktora.
Można zastosować inny czujnik temperatury wody/reduktora (z innego rodzaju instalacji) ale musi mieć charakterystykę 4k7.
W programie Omegasa typy czujników temperatury gazu zależne są od wyboru typu wtryskiwacza, (są na sztywno przypisane do rodzaju wtryskiwacza) i normalnie nie ma możliwości zmiany na inny:
Keihin - temp. gazu 2k2
Landi - temp. gazu 2k2
Landi 2 - temp. gazu 4k7
Matrix - temp. gazu 4k7
W moim programie planuję wprowadzenie funkcji do zmiany typu czujnika temperatury gazu. Taka opcja pojawi się w kolejnych edycjach (nie wiem jeszcze czy w ajbliższej cy później). Czujnika temperatury wody nie ma możliwości zmienić. Musi być zawsze 4k7.
W Omegasie oryginalny czujnik temperatury reduktora na wężu wodnym jest zawsze 4k7, chyba, że ktoś zamontuje jakiś inny typ, nie od Omegasa. Wtedy zastosowanie innego niż 4k7 spowoduje błędne odczyty temperatury i złe działanie korekt od temperatury reduktora.
Można zastosować inny czujnik temperatury wody/reduktora (z innego rodzaju instalacji) ale musi mieć charakterystykę 4k7.
W programie Omegasa typy czujników temperatury gazu zależne są od wyboru typu wtryskiwacza, (są na sztywno przypisane do rodzaju wtryskiwacza) i normalnie nie ma możliwości zmiany na inny:
Keihin - temp. gazu 2k2
Landi - temp. gazu 2k2
Landi 2 - temp. gazu 4k7
Matrix - temp. gazu 4k7
W moim programie planuję wprowadzenie funkcji do zmiany typu czujnika temperatury gazu. Taka opcja pojawi się w kolejnych edycjach (nie wiem jeszcze czy w ajbliższej cy później). Czujnika temperatury wody nie ma możliwości zmienić. Musi być zawsze 4k7.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela 21 sty 2018, 12:16
- A car: Citroen berlingo
- LPG ECU: lre184
- Injectors: dragon
- Nozzles: 2.0
- Engine volume: 1360
- Horse power: 75
- Engine code: tu3a
- Production date: 2010
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Do not connected with pl2303 interface. Polaczenie niemozliwe. Sprawdz podlaczenie interfejsu do sterownika i komputera. LR omrgas 2.16.9 is connection
-
- Administrator
- Posty: 308
- Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
- Lokalizacja: Mielec
- A car: Skoda Fabia II
- LPG ECU: TECH 324 OBD
- Injectors: Dragon Silver
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 86
- Engine code: CGGB
- Production date: 2013
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
pl2303 interface is not so good as FTDI. Preffered is FTDI interface.
The problem with connection by OmegasReader could be caused by greater COM port number. For example, lpg interface is on COM 4 but in COM 1 or COM 2 or COM 3 there is another device. LPG interface must be first (COM port number less than another devices attached to USB port). Try to change COM port number of interface to 1 or 2 (less than another device).
The problem with connection by OmegasReader could be caused by greater COM port number. For example, lpg interface is on COM 4 but in COM 1 or COM 2 or COM 3 there is another device. LPG interface must be first (COM port number less than another devices attached to USB port). Try to change COM port number of interface to 1 or 2 (less than another device).
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela 21 sty 2018, 12:16
- A car: Citroen berlingo
- LPG ECU: lre184
- Injectors: dragon
- Nozzles: 2.0
- Engine volume: 1360
- Horse power: 75
- Engine code: tu3a
- Production date: 2010
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Standed pl2303 to com1 port, but interface not connected.cubik2k pisze: ↑poniedziałek 22 sty 2018, 10:15pl2303 interface is not so good as FTDI. Preffered is FTDI interface.
The problem with connection by OmegasReader could be caused by greater COM port number. For example, lpg interface is on COM 4 but in COM 1 or COM 2 or COM 3 there is another device. LPG interface must be first (COM port number less than another devices attached to USB port). Try to change COM port number of interface to 1 or 2 (less than another device).
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela 21 sty 2018, 12:16
- A car: Citroen berlingo
- LPG ECU: lre184
- Injectors: dragon
- Nozzles: 2.0
- Engine volume: 1360
- Horse power: 75
- Engine code: tu3a
- Production date: 2010
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
If you compiled this program to android - very good idea!
-
- Administrator
- Posty: 308
- Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
- Lokalizacja: Mielec
- A car: Skoda Fabia II
- LPG ECU: TECH 324 OBD
- Injectors: Dragon Silver
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 86
- Engine code: CGGB
- Production date: 2013
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Try interface based on FTDI chip. PL2303 very often works unstable and generate comunications error. It is not recomended intrface.
It is not possible to make application for android for now. It is very different programing in Delphi and Android. Omegas Reader is programmed in Delphi.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: niedziela 21 sty 2018, 12:16
- A car: Citroen berlingo
- LPG ECU: lre184
- Injectors: dragon
- Nozzles: 2.0
- Engine volume: 1360
- Horse power: 75
- Engine code: tu3a
- Production date: 2010
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
I am reloaded driver, and pl2303 to be connected. Your program is very goodcubik2k pisze: ↑niedziela 28 sty 2018, 13:44Try interface based on FTDI chip. PL2303 very often works unstable and generate comunications error. It is not recomended intrface.
It is not possible to make application for android for now. It is very different programing in Delphi and Android. Omegas Reader is programmed in Delphi.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: wtorek 16 sty 2018, 21:16
- Lokalizacja: Poznań
- A car: Chevrolet Kalos 1,4 16V
- LPG ECU: LR Omegas 616264001
- Injectors: AC W03
- Nozzles: 2.2
- Engine volume: 1400
- Horse power: 94
- Engine code: F14D3
- Production date: 2005
Re: Uwagi, problemy i pomysły dotyczące programu
Okres próbnego użytkowania programu zakończył się. Co dalej ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość