Omegas Reader (i jego warianty) to alternatywny program do konfiguracji sterowników LR Omegas oraz holenderskich Eurogas i tzw. "zablokowanych" Omegasów dla Opli. Program współpracuje wyłącznie ze sterownikami 3-4cyl. LRE#184/194 oraz 5-8cyl. LRE#188/198 a także z LR EVO (w ograniczonym zakresie dla FW 10.50 i niższego). Nie współpracuje ze sterownikami tzw. zintegrowanymi z ECU samochodu, czyli z LC02 i LC03. Szczegóły w instrukcji programu.

Instrukcje do programu:
- instrukcja obsługi programu Omegas Reader: INSTRUKCJA v1.11 - aktualizacja 28.09.2019
- pуководство по программе Omegas Reader: руководство Omegas Reader - версия 1.11 - 11.02.2020


Programy udostępniane są w dwóch wersjach:
- nieodpłatna wersja demonstracyjna dla przetestowania możliwości programu: programy Omegas Reader - DEMO
- odpłatna pełna wersja licencjonowana, zarejestrowana i przypisana do jednego komputera.


W celu uzyskania licencji i pełnej wersji programu należy:
a) uruchomić program do generowania kluczy rejestracyjnych SIDGEN na komputerze, na którym będzie używany program Omegas Reader (lub jego inne warianty)
b) wybrać z listy odpowiedni program do zarejestrowania i wprowadzić nazwę/nick użytkownika, adres email oraz nazwę komputera (opcjonalnie).
c) po wprowadzeniu danych kliknąć na przycisk "Generuj klucz".
d) wygenerowany plik *.zip przesłać w prywatnej wiadomości na forum omegas-reader.fmcx.pl do użytkownika cubik2k
e) w odpowiedzi zostanie wysłana wiadomość z danymi do płatności a po dokonaniu wpłaty kolejna wiadomość z plikiem licencyjnym i linkiem do pełnej wersji programu.

Nazwa/nick służą do identyfikacji, dla kogo program jest rejestrowany. Adres email posłuży do ewentualnej korespondencji i odesłania klucza licencyjnego programu, nazwa komputera dla ułatwienia użytkownikowi identyfikacji na jaki komputer jest dana licencja.


UWAGA:
W instalacjach, w których jest zamontowany dodatkowy czujnik podciśnienia (np. PS-01), należy zweryfikować podłączenie masy czujnika do masy zasilania sterownika (powinno być: pin 53 dla LRE#184/194 i pin 51 dla LRE#188/198).
Poprawka ta została uwzględniona w aktualizacji instrukcji w opisie podłączenia zewnętrznego czujnika MAP.

Wersje testowe programów nie są już udostępniane i nie jest możliwe uzyskanie do nich klucza rejestracyjnego (wersje testowe to 0.6.x.x i niższe).

Changelog 23.12.2017 - wersja 0.3.54.195

Opisy, instrukcje, informacje o nowych wersjach.
ODPOWIEDZ
cubik2k
Administrator
Posty: 300
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
Auto: Skoda Fabia II
Sterownik: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod silnika: CGGB
Rok produkcji: 2013

Changelog 23.12.2017 - wersja 0.3.54.195

Post autor: cubik2k » sobota 23 gru 2017, 11:52

Na serwerze umieściłem nową wersję programu. ..

Gdyby sie pojawiły jakieś problemy albo ktoś miał pytania, to proszę pisać w tym temacie.


Changelog:

23.12.2017 - wersja 0.3.54.195
-------------------------------
- dodany nowy algorytm autokalibracji nr 5
- poprawiony drobny blad w autokalibracji nr 3 powodujacy niezbyt dobre wyliczanie korekty od spadku cisnienia reduktora
- mozliwosc wykonania autokalibracji nr 3 i 5 bez pomiaru podcisnienia, w takim przypadku program przyjmuje wartosc podcisnienia kolektora MAP=0,30 bara
- wprowadzona EKSPERYMENTALNA funkcja kontroli spadku obrotow przy pierwszym przelaczeniu na gaz podczas autokalibracji
- ulepszone generowanie mapy K dla silnikow Turbo
- zwiekszona dokladnosc zbierania danych (nieco wydluza proces zbierania mapy, ale daje lepsze efekty)
- zmienione domyslne zakresy obrotow i obciazenia zbierania danych w Tabeli BG: obr 1500-3300, load 60-80%
- poprawiona informacja dotyczaca wartosci parametrow czujnika MAP w Octavia II 1.6 BSE
- dodane przyciski z ustawieniem domyslnych i optymalnych korekt od temperatury reduktora
- dla sterowników z FW 3.xx udostępniony parametr ilosci obrotów silnika miedzy kolejnymi przelaczeniami cylindrow na gaz (Ilosc obrotow miedzy przelaczeniami cylindrow [0; 15])
- udostepniony do edycji parametr "Dopuszczalna odchylka czasow wtrysku B-G [ms]" dla procesu autokalibracji. Domyslna wartosc 0,05ms. (Mniejsza wartosc->wieksza dokladnosc, wieksza wartosc->mniejsza dokladnosc).
- odblokowana mozliwosc ustawiania watosci 2.0 wspolczynnika wzmacniajacego podczas autokalibracji
- dodana opcja zmiany wygladu cegielek podczas zbierania map B i G
- dodane Hinty (chmurki z podpowiedziami) dla niektorych opcji
- dodane 2 pola informacyjne (dla celow statystycznych): moc silnika w KM oraz rodzaj wtryskiwaczy i rozmiar dysz
- drobne zmiany wizualne

damiaszek
Posty: 1
Rejestracja: środa 27 gru 2017, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Auto: Dacia, Duster
Sterownik: Omegas OBD
Wtryskiwacze: Barracuda
Dysze: 2.5 mm
Pojemność: 1598
Moc: 105
Kod silnika: K4M
Rok produkcji: 2012

Changelog 23.12.2017 - wersja 0.3.54.195

Post autor: damiaszek » środa 27 gru 2017, 18:47

"- mozliwosc wykonania autokalibracji nr 3 i 5 bez pomiaru podcisnienia, w takim przypadku program przyjmuje wartosc podcisnienia kolektora MAP=0,30 bara"

nie wiem jaki i gdzie zgłaszać propozycję ;). Może umożliwić własnoręczne wpisanie wartości podciśnienia np. odczytane manometrem lub z OBD

cubik2k
Administrator
Posty: 300
Rejestracja: sobota 16 gru 2017, 17:18
Lokalizacja: Mielec
Auto: Skoda Fabia II
Sterownik: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon Silver
Dysze: 2.2
Pojemność: 1400
Moc: 86
Kod silnika: CGGB
Rok produkcji: 2013

Re: Changelog 23.12.2017 - wersja 0.3.54.195

Post autor: cubik2k » środa 27 gru 2017, 20:16

damiaszek pisze:
środa 27 gru 2017, 18:47
Może umożliwić własnoręczne wpisanie wartości podciśnienia np. odczytane manometrem lub z OBD
Dobra myśl, będzie wporwadzone w następnej wersji jako opcja do wpisania.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości